flugten til Den Virkelige Virkelighed

Jeg måtte flygte fra mit hjem fordi jeg ikke følte mig velkommen. 
den høje musik irriterede mine ører så snart jeg trådte ud af min lejlighed og ind i den virkelighed vi i fællesskab havde skabt. 
Virkeligheden jeg ikke kunne holde ud, så jeg måtte flygte til Den Virkelige Virkelighed.
Det kunne ikke være sandt at mennesker, der er til for - i vores virkelighed, at hjælpe os - skal tvinge mig væk fra den ellers så trygge tryghed. 
Frygten for Den Virkelige Virkelighed var ikke prangende den dag, for vores virkelighed blev mere og mere uudholdelig. 
Hvorfor skulle man føle sig mindre og mindre for hver gang, man snakkede med dem?
Det kunne ikke være rigtigt at man skulle pilles ned i et hus, der var vores og ikke deres. 
Det blev nok den dag; jeg måtte flygte fra mit eget hjem; 
Det var ikke en rar følelse jeg forlod det med.
Derfor vidste jeg, at jeg denne gang ville nyde Den Virkelige Virkelighed. 
Hvorfor foretrak jeg oftest vores egen virkelighed frem for de raskes?
Jeg ville prøve at lade være for en gangs skyld.
Det ville hvertfald ikke skade!
Jeg blev på det nærmeste skræmt væk af deres iøjnefaldende ligegyldighed overfor mig når vi havde kontakt. 
De kunne åbenbart ikke lide mig. 
Sagde jeg noget forkert?
Jeg bad om at få pakket medicin, og alt jeg hørte fra deres mund var tre og en halv time senere, hvor jeg fik den så fornemme gestus: “god tur, Karina!”
TAK!
Fordi denne gang ville jeg nyde Den Virkelige Virkelighed frem for den, de styrer vores liv i. 

Hvis jeg ikke var deprimeret den morgen inden jeg blev mødt af dem, blev jeg det i dét øjeblik, jeg trådte ud i larmen. 

Kommentarer