dream come true

"jeg havde i mange år tænkt på, om jeg nogensinde ville komme væk fra institutioner og psykiatriske afdelinger. men 30 år var min skræmmealder, og når jeg rundede 30, skulle jeg bestemt ikke bo sådanne steder længere. og 2 år inden skete det. jeg var færdig med steder med kontrol over alt, jeg gjorde. steder hvor folk bestemte over mig. det var slut!

endelig, efter omkring 2 års søgen fik jeg mit eget sted. og jeg var lykkelig. det kunne ikke være bedre. ej heller timingen. jeg var klar, som i KLAR!

der havde været mange op- og nedture på mit sidste bosted, men med stærk vilje og hjælp, var jeg endelig modnet til en voksen kvinde, som kunne erobre verden. jeg følte det hvert fald. tiden kunne kun vise om det kunne lade sig gøre, men et stort skridt var, at jeg havde troen på, at det skulle gå godt, og jeg kunne klare det.

der havde også været megen frygt og tvivl forbundet med dét at flytte. jeg vidste ikke på forhånd, hvordan det ville gå. men folk omkring mig hjalp mig til at blive opmærksom på alt det, jeg egentlig kunne. og selvfølgelig skulle det gå godt.

nogle folk tvivlede.
men så længe jeg ikke selv gjorde, var jeg sikker på, at det selvfølgelig ville blive en succes"

Kommentarer