angsten for at være alene

angsten for at være alene

jeg er ensom. ingen tvivl. jeg flyttede for snart 3 måneder siden - og snakker stadig kun med personalet. hvad skaber ensomheden? det faktum at man savner nogle mennesker man havde det godt sammen med engang? eller det faktum, at man ikke har det godt med dig selv, og derfor ikke magter at skabe ny kontakt det nye sted? ensomheden er min evige følgesvend. jeg må indrømme, at jeg vist nok udfylder alle kriterier for almen ensomhed. de sædvanlige symptomer: tristhed, tudeture, søvnløshed og angstanfald præger min hverdag, men jeg ved ikke om de er symptomer på ensomheden, eller om ensomheden er symptomernes bivirkning? den sociale isolation er mest min egen skyld, og alligevel skyder jeg skylden på geografien. jeg er langt fra alting, lagt væk fra alle de fantastiske mennesker jeg holder af. jeg vil ikke bo her, jeg vil bo hos mine kære. det evige savn udmatter mig.

Kommentarer