jeg håber du har det godt.

Jeg har tit – hvis ikke altid – dårlig samvittighed overfor mennesker jeg har såret og behandlet uretfærdigt. Især Lillian, som var sygemeldt fra jeg jagtede hende med et barberblad, til hendes død nogle måneder efter. Jeg troede først, at hun havde begået selvmord, men fik senere at vide at hun havde problemer med hjertet. Jeg sagde aldrig undskyld til hende fordi jeg ikke så hende igen efter hændelsen. Jeg ville hjertens gerne have sagt undskyld og ikke bare give psykosen skylden. Det ville være for let. Der var ingen stemmer der sagde at jeg skulle gøre det, det var mig selv, som havde det meget dårligt, men det var mit eget ansvar – jeg vil ikke give noget andet skylden. Hvis jeg bare havde nået at snakke med hende! Aldrig havde jeg følt skyld over nogens død, men dengang gjorde jeg.

Kommentarer