Frygt er blot en sidegevinst ved livet. Eller hvad?



Når dagen er omme, ligger jeg søvnløs af frygt for hvad vægten siger i morgen. Det er tankevækkende hvor hurtigt den kan overtage 100 % af kapaciteten i ens hoved. Men det er også trygt, især hvis man VED at man har tabt sig. Men når det går den anden vej kan det ødelægge min dag - betydeligt meget faktisk.

Men der er også glæden der er sidegevinst ved dét at tabe sig. Ligegyldigt om det er væske, muskler, fedt osv. Vægten har en betydelig rolle i mit liv p.t. den giver mig kontrol, tryghed og angst. Nogle følelser der i forvejen er svære at håndtere; som for mig er så forstærkede, at de ødelægger al form for sundhed både psykisk og fysisk.

Når man faster 6 ud af 7 dage kan man ikke have nogen form for medbestemmelse vægtmæssigt. Den kan gå op, den kan gå ned, den kan stå stille. Worst case scenario er nok at den stiger, men det gør den ikke pt. Jeg har opnået den kontrol jeg manglede akut, og vedligeholdes den, kan det kun gå fremad.





Kommentarer