Gambling med livet

"jeg begyndte at tro, at jeg virkelig var syg. seks års benægtelse havde gjort noget ved mig. jeg benægtede skam stadig, men ikke i samme grad som jeg havde gjort for bare to måneder siden. de mange ar, som både sad på min sjæl og min krop opdagede jeg nok aldrig helt. deri lå benægtelsen. der var ikke noget farligt i min adfærd; men det var der. mine tomme trusler om at tage mit eget liv, var i grunden ikke så tomme. men det troede jeg, at de var. indtil jeg en dag lå, blå i hovedet med en strømpe om halsen og hev efter vejret; skreg i panik og kravlede ud på hospitalsgangen, hvor der hurtigt kom 10 mand løbende. dette skete ikke én gang; men hver uge i 3 måneder. jeg gamblede med livet, men opdagede det ikke. de faste vagter kunne hverken gøre til eller fra. jeg fandt altid nye måder, at slippe afsted med min selvudslettende adfærd på."

Kommentarer