skal vi væk herfra?


"Døden syntes skræmmende, men hvorfor så søge den så hungrende som jeg gjorde? Jeg var oprigtig ked af, at jeg havde stået på kanten og hældt til begge sider med min udstråling, og såret alle omkring mig. De holdt af mig, men jeg holdt ikke af mig selv. Dét var problemet. Jeg hadede mig selv, men elskede mine nærmeste over alt på Jorden. Kærligheden fra omverdenen gjorde mig frustreret; hvordan kunne nogen elske mig, når jeg ikke kunne lide mig selv? Al den smerte jeg følte indeni, gjorde mig ekstremt træt af mig selv, og ikke mindst mit liv. Jeg havde ikke styr på noget, men jeg ville altså ikke dø af den grund. På trods af det, søgte jeg alligevel konfrontationerne med min eksistens og derfor også min familie.

Alle mine selvmodsforsøg var nok forhastede forsøg på at opnå den respekt, jeg havde behov for. men når jeg kigger tilbage på det, synes jeg at det var enormt respektløst overfor mine kære."  

Kommentarer