fra ensomheden til sindssygehospitalet

"da jeg ikke følte mig tilstrækkelig, og angsten var ved at æde mig op, rakte jeg ud efter et andet menneske, hvor faktum var at han ikke var tilstrækkelig. men det var ikke hans skyld; ligesom det ikke var min skyld, at jeg ikke var tilstrækkelig. men i sådanne situationer har jeg brug for mere end blot beskeden om at der ville gå 5 minutter. for de 5 minutter blev afgørende for det næste lange stykke tid.

nu er jeg så landet på et hospital for psykisk syge, på grund at min impulsive handling i et sårbart øjeblik, hvor jeg ikke kunne styre mig selv. det er egentlig ikke trist, og handlingen som ansås for alvorlig, tænkte jeg ikke videre over bagefter. for jeg er usårlig - hvertfald fysisk. psykisk har jeg brug for ligeså meget omsorg som en nyfødt, men jeg kan ikke komme til skade udenpå, det vil altid gå over, lige meget hvor galt det går.

realiteten har ikke nået mig endnu, og jeg venter tålmodigt"

Kommentarer