med en cigaret i den ene hånd, og en flaske vodka i den anden

"jeg drak ikke ofte, men den aften for blot 1½ måned siden, da jeg havde boet i slagelse i ganske kort tid, revurderede min eksistens og absolut ingen hjælp fik fra personalet, drak jeg mig i hegnet for første gang i lang tid - alene.

jeg havde virkelig brug for deres hjælp, da jeg sad med vodkaen, cigaretterne, panodilerne og barberbladene foran mig. rækkefølgen skulle bare vælges. hjælpen måtte jeg selv finde. måtte granske mit sind for ikke at følge impulserne, som altid havde været et poblem for mig. hvad skulle jeg gøre? 

færdiggjorde vodkaen og tog de første 6 panodiler og ringede til personalet.
ringede til dem! dem der skulle passe på mig, og vidste jeg havde det skidt.
allerede dér vidste jeg, at det hele var forkert"

Kommentarer