tanker fra hospitalet

"jeg sad i en hospitalsseng med en plejer ved siden af mig. det eneste tidspunkt jeg havde bare lidt  privatliv , var aldrig. for hver dag der gik, fik jeg mere og mere medicin. kunne dårlig holde mig oprejst og tilbragte derfor største af tiden i metalsengen med skumgummi madrassen. man lå ikke godt, men det vigtigste var også at når jeg ikke magtede andet, kunne lægge mig. kræfterne var der ikke til at bevæge mig ned i spisesalen til frokost og aftensmad, og kunne knapt få noget ned.

jeg var træt. forfærdelig træt. svingningerne i min tilstand gjorde det heller ikke bedre, idet jeg den ene dag kunne have det godt, og den næste kunne være helt udmattet. plaget af tanker og psykoser,

overskriften siger ikke så meget, for jeg tænker ikke. jeg er her bare. næsten."

Kommentarer