min eller din fejl?


Tillid til sig selv. Failed

Jeg måtte ringe. Men det var svært. Alligevel sad angsten i halsen på mig, og jeg greb telefonen med mine blodige fingre og ringede til personalet. Hun var hurtigt inde i min lejlighed og løb 10 sekunder senere ud og råbte på det andet personale, der var på vagt. Det kunne ikke stoppes, så de ringede 112, som var der 10 minutter efter.

Jeg kunne høre sirenerne, som på mystisk vis føltes som et tæppe omkring min krop, og gjorde mig tryg. Pædagogen måtte tale til mig konstant for at sikre min bevidsthed. Men jeg var ved bevidsthed.

 Da de store, helteagtige redningsmænd fór ind af døren, kom den fulde tryghed endelig til mig. Jeg lå der vist længe. De forbandt straks min arm og fik mig op at sidde. Det kunne jeg knapt. Mine tænder klaprede og jeg var døsig. Båren blev kørt helt ind og jeg måtte støttes massivt den korte vej jeg skulle gå.

Jeg blev lagt på båren og fik det rigtige tæppe omkring mig. Jeg kunne endelig slappe af; nu ville der ikke ske mere. Jeg var i trygge hænder. De skulle nu passe på mig.

Kommentarer