karina serveret på et sølvfad - Del 15


"Først var det tid til et besøg fra min støtte/kontaktperson fra kommunen, som nok reddede mig fra at tage mit eget liv. Han dukkede op 20 minutter for tidligt og fandt Karina, der var ved at bryde helt sammen. Vi kørte lidt rundt, og det endte med at jeg blev akut indlagt på Fjorden, hvor jeg var i 3 uger. Derefter tilbage til Holbæk, det velkendte tilholdssted.

 På ungdomspsykiatrisk afdeling var der mange nye ansigter, men også mange jeg kendte. Det var et glædeligt gensyn med mange af personalerne, men samtidig et nederlag at ende der igen. mange af patienterne var blevet skiftet ud med nye, men ”longtimerne” holdt trofast ud, til jeg kom igen.

Jeg var ikke ligeså dårlig som under første indlæggelse, men jeg havde det heller ikke godt. Alligevel var der overskud til at være social, have det sjovt og nyde tilværelsen en smule. Jeg var tilbage i trygheden, og samtidig havde jeg fået mere frihed igennem mit ophold, så tingene var blevet mere overskuelige. Alle var søde ved mig, som de altid havde været.

Jeg var bange for, om jeg nogensinde ville kunne give slip på afdelingen og alle de søde mennesker, som havde taget al min opmærksomhed, og stort set var blevet mit liv."

Kommentarer