karina serveret på et sølvfad - Del 19


"Min læge kom på hjemmebesøg og besluttede at jeg skulle indlægges, hvad enten jeg ville eller ej. Timerne gik med fastholdelse og en masse tårer. Så kom politiet. Jeg var bange. Bange for den instans jeg aldrig havde stiftet bekendtskab med før. Det foregik stille og roligt, og jeg blev kørt til psykiatrisk intensiv afsnit i Hillerød. Det var skræmmende at jeg nu skulle befinde mig der. Endnu et nyt sted, og flere nye ansigter.

Jeg var der i 3 dage, hvor jeg var udsat for 3 bæltefikseringer, og 3 beroligende sprøjter. På 3. dagen havde jeg det så meget bedre, og var startet på min medicin igen, så jeg kunne komme hjem.

Der kom mange flere indlæggelser på den lukkede afdeling, både frivillige og med tvang, men fællestrækket ved disse, var at de var meget kortvarige. Heldigvis.

Slutsommeren 2009 stoppede jeg, i samråd med en psykiater på åben afdeling i Helsingør, med mit Zyprexa-indtag. Jeg havde på daværende tidspunkt taget en hel del på i vægt, og  var rigtig ked af dette. "

Kommentarer