karina serveret på et sølvfad - Del 2


Jeg gik ud fra konsultationen med endnu flere bekymringer end før jeg satte mig overfor den mest sindssyge læge jeg nogensinde havde mødt. Han mente, jeg var en doven teenager, og sendte mig til en psykolog med speciale i ungdomsproblemer. Jeg havde et par samtaler med hende, Nordmanden, som jeg knapt kunne forstå og kommunikere med. Hun smed også håndklædet i ringen og gav mig en diagnose med i farten. Selv om psykologer ikke må give diagnoser og slet ikke har autoritet til det, skrev hun ”maniodepressiv” i papirerne, som blev sendt videre til den psykiater jeg senere fik en henvisning til.

Lægen skulle henvise mig til psykiater, men det gjorde han ikke som aftalt. Men efter en henvendelse med bekræftelse i, at der ingen henvisning var, gik der ikke længe før jeg fik et brev med indkaldelse til ambulatoriet på ungdomspsykiatrisk afdeling i Holbæk.

Kommentarer