karina serveret på et sølvfad - Del 20


"Det var starten på endnu en spiseforstyrrelse. Fra den ene dag til den anden begyndte jeg at veje mig 6 gange om dagen, spise meget sparsomt, og sulte mig selv 8 dage ad gangen. Jeg var helt forskruet af mit medicinstop, og var lykkelig over min nye beskæftigelse, som jeg i mange år ikke havde haft mulighed for at udføre på grund af medicinen. Der gik 3 måneder, og jeg tabte 20 kilo. Medicinen blev til større doser, og psykiateren ville have mig tjekket for forstyrrelser i helbred på grund af den kolossale vægttab, så eg fik taget bodtryk 3 gange om dagen, og der blev lavet planer for, hvad jeg skulle spise. Men jeg spiste ikke. Lige meget hvad der blev stillet foran mig til måltiderne rørte jeg det ikke. En dag fik jeg et glas vand til frokost, som eg nægtede at drikke, fordi jeg var bange for at tage på. Sådan fungerede det i perioderne hvor jeg ikke spiste. I de mellemliggende perioder, hvor jeg spiste, gik jeg ind til mig selv og hylede og skreg efter måltiderne, fordi jeg var bange for at tage på.

En konsultation hos psykiateren derhjemme førte til et mindre nervesammenbrud fordi hun insisterede på en vejning af mig. Jeg havde taget 300 gram på siden dagen før, og min verden brød sammen. Jeg reagerede på det ved at løbe min vej fra bostedet og sidde på en sten og tude i flere timer.

Jeg blev indlagt, fik besked på at jeg skulle begynde at spise normalt igen og jeg forlangte mig øjeblikkeligt udskrevet. Det blev jeg og var tilbage til det velkendte igen. min ”slankekur”."

Kommentarer