var det ondskab eller blot klarsyn?

"jeg havde længe tænkt på at offentliggøre mine oplevelser omkring skyggesiden af Instagram. og dén dag hvor jeg skrev indlægget,  virkede det som en fremragende ide. men var det det? jeg valgte at slette alle mine følgere og dem, jeg fulgte, efter jeg havde fortalt dem, at jeg ville gøre det - efter svinere fra diverse sårbare sjæle - så det gjorde jeg. men jeg udgav aldrig indlægget. for ville det være et brud på min tavshedspligt?

jeg havde været en del af netværket i et halvt års tid. fulgt op- og nedture hos en masse ulykkelige piger. selv delt mine tanker og frustrationer omkring livet. men jeg følte mig ikke integreret. måske fordi jeg ikke var ligeså smadret følelsesmæssigt som dem?

det var hvert fald tid til at lukke med for min profil. og fortælle nogen om den tid hvor jeg hver dag scrollede igennem katastrofe efter katastrofe. men jeg turde ikke skrive det i al offentlighed. så det lå som en kladde, hvor det måske ville ende sine dage, eller også ville det en dag blive et faktum at Instagram var så meget andet end blot smil på selfies og billeder af veninder, der drak vin."

Kommentarer